Prieteni, pentru voi

Când am plecat mi-am zis: no lasă (așe ardelenesc) că doar și acolo e la fel!

Crede-mă că nu am greșit tare. Și aici e la fel. Vopsesc ouă, fac pască, beau vin (pălincă n-am). De câțiva ani sărbătorile mele sunt pe insulă. Sunt liniștite, sunt calme, sunt aproape ca un somn, cu vise. Îmi lipsiți, voi ăia, vă știți nu vă înșir aici. Îmi lipsiți cu dragul vostru, cu simplul mod de a fi, de a-mi fi. Dar vă simt, ghicesc ce faceți, cum vă pregătiți, ce program aveți. Vă ghicesc. Nu-mi ajunge, clar. Și nici pălincă n-am. Dar beau un gin (Ormi, să nu râzi), beau o bere leșinată (bună, dealtfel…clar, de alt fel decât Silva neagră) dar aș bea și apă cu voi. Sau ceai. Sau mi-aș bea lacrimile cu lingurița. Îmi lipsiți, bolunzilor. Până și răgușitul ăla de la biserica din Comori, ăla, trage buăi! îmi lipsește.

No, dar atât cu lacrimogenele… ouăle, v-ați vopsit ouăle? Le-ați pus în coș? No așe! Nu mă faceți de rușine:))) Izmenele alea noi le-ați scos din dulap, și mielu? Mielu sper că l-ați salvat! Sau batăr ați luat din ăla nestresat. Niciodată n-am înțeles. Ar trebui să fiu mai fericită că mă înfrupt din carnea smulsă de pe un animal ce a murit cu zâmbetul pe buze? Cred că croșeta ceva la nepoți și puf… e în tavă. A stat de ieri în baiț de vin (asta ca să nu îi stric fericirea) cred că un baiț de ceai de iasomie ar fi ca un stress post mortem. What ever, o să fie delicios!

Pasca? Ați făcut pască? Alea de la părintele Ovidiu ( vă puuup) sunt demențiale, dealtfel, acolo am mâncat și cel mai fraged miel, ever. Știe părintele! Are pile 🙂

Ce să vă mai zic de aici de pe insulă? Cu stropitul nu umblați, că ăsta-i obicei unguresc și dacă bunicul meu a murit (Dumnezeul să-l odihnească, îmi lipsești) nu mă mai stropește nimeni. Rămân nestropită, asta e.

Eu nu știu să tac. Nu văd de ce aș tăcea acum, când e momentul să vă zic… de noroc, de fericire, de belșug. Să vă zic că vă iubesc, bolunzilor, că îmi lipsiți, că lumina e mai ștearsă fără voi, că lumânarea scapără, tremură, se zburlește, că vinul e bun (na, că-i vin) dar clipa… din clipă se scurg amintiri ca dintr-o lumânare topită, și ard, îmi ard pe piele și în suflet și că… ciocniți-vă naibii ouăle și pentru noi! Că vă iubim!

Hristos a Înviat!

IMG_2513

Lasă un răspuns

