BLUE

Cât albastru o fi, la mine să fie:)

Ochii mi-s furați de un albastru cu câte o dâră albicioasă, spumoasă, ce-mi amintește că trăiesc zilele de azi, cu avioane, cu oameni peste tot. Apoi, albastru liniștit, acel albastru de te duce în lumi îndepărtate, de poveste… nici un vânt, nici o frunză deranjată. O liniște statică, un câine alb, blănos, leneș, moțăind de-ale câinilor în liniște. Deasupra mea glicina, neînflorită încă, cu păstăi uscate ce pocnesc în căldură ca niște gloanțe eșuate dintr-un război nepurtat.

E atâta albastru în mine că ascult muzică… spaniolă, de mare. Știu, aici soțul meu va închide pagina. Nuuuu, nu se poate. Muzică spaniolă??? Da, uneori și grecească, muzică din aia de te face să vezi albastrul mai albastru. Soțul meu e foarte pretențios în muzică, un colecționar, o enciclopedie, datorită lui am învățat și eu… doi trei, că pe ceilalți îi știam:) și el a învățat știu… LOVE YOU FANATIC CRAZY MUSIC BOOK:)))

În albastrul ăsta am și eu un gând: La ce folosește ura?

Muzica asta, albastrul, soarele, scoicile ce se așteaptă gătite, toate visurile mele cu bărci și oceane, cu pescari și muzici băute din  căni de tablă la flăcări veștede din noapte… niciunde nu există ură. Nu, nu în mine. Nu în visurile mele. Nu în albastrul meu.

Pentru o săptămână ce-a trecut, pentru alta care vine, pentru toate anotimpurile albastre sau gri, ura e doar o nuanță, palidă, neinspirată și ștearsă… nici cerul nu recunoaște așa un sentiment… pentru că și atunci când cerul se revoltă, eu pot să-l admir cu ochii mari…

În final, în ziua mea albastră, răspunde-mi la întrebare: ce rost are ura?

 

Lasă un răspuns

