Puterea lumii

Stai să-ți spun o poveste… pune-ți un pahar cu vin, aprinde-ți o țigară dacă vrei, și ascultă-mă! E ceva în lumea asta, ceva ca un motor, ce le duce înainte pe toate. Rele, bune, păcat, Dumnezeu. Toate sunt în aceeași barcă. Știai asta, nu? Și zilele cum or fi, și nopțile, toate umplu aceleași rânduri goale din paginile vieților noastre. Și noi? Noi ce facem? Noi nu facem nimic, stăm așa ochi în ochi, bem un vin, fumăm o țigară, ne zâmbim, tăcem… Înghițim totul ca pe o pastilă de opium. Ne liniștim. Uneori ne uităm în urmă, încercăm să întrezărim ceva în față, ne resemnăm, ne mai aprindem o țigară, și ne zâmbim iar. Și știi? Momentul acesta e cel mai prețios, când nimic, nimicul ăsta atât de nimic, e totul! O existență agățată de un mic nimic… doi elefanți pe o pânză de păianjen, eu cu tine, și nimicul nostru etern. Și aștepți, și regreți, și visezi, și speri, și nu-ți dai seama că viața e o compilație din toate astea la un loc. Zile minuscule, nopți agitate, brațe inutile, hazard și păcate. Ce aștepți? De ce aștepți? Îți dai seama că fumul acesta de țigară și gura asta de vin, că ochii tăi, că zâmbetul uitat undeva la colțul buzelor tale, toate astea, tăcerea, întrebarea pierdută undeva pe sprânceana stângă, toate astea înseamnă viață? Acum? Azi?

Puterea lumii, cercuri de vicii muribunde, și noi… clipa asta în care ne-am înghesuit ca într-un cocon de fluture multicolor… asta poate fi viață! E viața, despielițată ca un sâmbure de adevăr din noaptea coșmarurilor infinite. Asta e viața, puterea lumii…

  • Ești nebună!
  • Ești ALIVE!

Puterea lumii… cercuri de vicii muribunde

Suflete goale cu aripi plăpânde

Suntem toți unul, neant, infinit

Apă, și foc, și pământ de iubit

Ne răzvrătim fără țel în minuscule zile

În nopți agitate, în brațe inutile

În vise uitate cu o scoică și-un vin

În camere goale și pline de chin…

Durere și zâmbet, sunt toate din noi

Iubire cu ură, culori cu noroi

Stai azi și te uiți cum de ieri a trecut

Ca un vânt, pe un țărm ce dansează tăcut

La braț cu o taină… cam fumat și băut

Stai și te uiți, și aștepți cu răbdare

Ceva, ca un dans, sau poate vreo mare

Cu vals legănat, cu degete fine,

Cu scoici și cu vin, te-aștepți chiar pe tine

Dar timpul se duce ca o curvă în zori

Azi e momentul, fii viu… până mori!

 

ALIVE… mi-am tatuat cuvântul acesta ca să nu uit, sunt în viață, chiar și când mor câte un pic:)

ps: azi, uraganul Doris a bătut insula, cu brațe de vânt puternic, toate zburau, cred că și gândurile mele. nu am crezut că voi scrie, de dimineață nici un semn nu prevestea vreun cuvânt așternut pe foaie. magia se întâmplă când frigi un ficat! așa cum am făcut și eu, pe la ora amiezii. și te uiți așa la firicelele de sânge ce ies eliberate de căldură și se împrăștie amețite prin tigaie, în timp ce uraganul Doris amețește toate ghivecele și lucrurile nu prea statice din curte, de frunze nu mai zic, și te trezești cu niște versuri curgând așa prin aceeași tigaie. știi, ai auzit, că atunci când vin cuvintele trebuie să le prinzi de coadă, din zbor că altfel se duc naibii la altă tigaie, ai auzit nu? da, așa fac și eu, iau pixul și repede scriu pe o bucată de hârtie, nici nu mai știu ce era, cred că o listă de cumpărături. și gata, scrii! scrii, ca apucatul și uraganul Doris dansează sălbatic în curte, și ziua se colorează, și tu te simți… ai ghicit… ALIVE!

dacă asta nu e inspirație, atunci nu știu ce ar putea fi. poate poezia e nasoală, poate nu are nici o valoare literară, poate e tristă și nici măcar nu-ți place, dar știi ceva? momentul acesta, în care stăm ochi în ochi și eu îți recit cuvinte fără rost, asta e viață! momentul acesta în care am scris, în care mi-am ars ficații să mă exprim, asta e viață!

asta e Puterea Lumii…

 

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

