Femei nebune

Că nu-s normală, zău că nu-s!

Mă tot gândesc la un apus, cu soare cald portocaliu

Cu nasul tău bronzat hazliu

Cu trei bobițe de nisip ce îți atârnă de pe slip

La un pahar de vin gălbui și pescărușii nimănui

Mă tot gândesc, de aș putea, să evadez din viața mea

Să fug de cizme, de fular, s-aleg în loc un țărm banal

Să stau desculță și să cânt, și fals și tare colo-n vânt

Să mă trezești în doine albastre,

Cu flori de-argint ce-au curs din astre

Să-mi torni cafeaua din ibric, să râzi, să faci mișto un pic

De ochii mei leneși și grei, de părul meu parcă de clei

De pielea-mi arsă-n dungi de joi, de bucuria dintre noi

Să stăm așa tăcuți, două nevoi pe țărm pierduți

Să ne zâmbim din când în când, tangou de suflete visând…

Și-apoi, când soarele-i pe noi, să ne iubim ca într-o joi

Pe malul dulce auriu, pe-un țărm uitat de vis pustiu!

Că nu-s normală, zău că nu-s!

E frig și iarnă în apus

Și ciorile au degerat, și marea-i pusă la iernat

Și-am pielea albă ca un nor, și nici nu-mi arde de amor

Că totu-n jur e înghețat, și tu ești palid și cam beat

Și mă trezești din nou urlând: femeie, azi ce ai de gând???

Iar stau să tot mănânc șoric, și supă veștedă la plic?

Iar ca desert îmi dai mujdei, și-apoi să dau zăpada vrei?

Mă duc în lume, chiar mă duc! să stau pe-o barcă singur cuc

Femei nebune, doar visați… și mări, și plaje, și bărbați

Dar când e vorba de o zeamă, v-apucă a leșin bag seamă!

Că nu-s normală, zău că nu-s…

Azi bagi o zeamă de apus!

Că bate crivăț pe la geam, și-omătu-i colo-n ușă, vezi?

Pălincă nu-ți mai dau un gram, ia fă gargară cu zăpezi!!!

Și ce frumos visam!

 

Ar putea fi o ceartă conjugală dintre Luluța și Dorel, sau dintre Guguța și Costel. Ar putea fi o banală discuție filozofică dintre un Paler și o Paleriță. Dar nu e! E o scamă imaginară din mintea mea… un fel de compresă cald-rece, un fel de cafea cu piper și țuică fiartă. Dar nu din scamele astea se nasc marile realizări? Întreb și eu? Nu așa încet-încet, visând, azi, mâine, iar azi, iar mâine, se nasc marile ciorbe, ăăă, marile visuri împlinite? Marile satisfacții și masaje la ficat?

Întreb și eu?

Că nu-s normală, zău că nu-s!

De ce aș fi? Doar spun ce-am de spus… și fierb un borș de poezii:)

 

 

 

 

 

3 păreri la “Femei nebune

Lasă un răspuns

