Ce scriu când nu știu ce să scriu

Da, e o întrebare bună, cuibărită destul de des în umila mea existență. Se spune că e bine să-ți formezi un obicei, să exersezi zilnic până când obiceiul se implementează și devine un soi de reflex, ritual, ceva ce faci fără efort, aproape mecanic. Ca spălatul pe dinți,  că doar nu te trezești dimineață și te gândești mult, of, iar trebuie să mă spăl pe dinți, să-mi spăl ochii și să mai spăl și urmele nopții de pe epiderma mea buimacă. Ca niște dâre de limacși ce-și târâie viața pe un pian obosit…

Nu! Te speli și gata! Apoi, apoi începe: trebuie să fac aia, ba nu, ailaltă, of, ar trebui să mai fac și aia, și n-ar fi rău și pe-ailaltă. Dar nicidecum să nu uit să fac aia, și, da știu, m-ai rugat să fac și ailaltă… și uite așa, un tăvălug, un bulgăre de musaiuri ce se rostogolește în mintea mea, în gândurile mele, în viața mea, storcându-mă de vlagă până când, obosită frântă pic în brațele calde și moi ale somnului. Aha, da, m-am spălat pe dinți! Pentru că spălatul pe dinți e un obicei deja implementat în creierul meu, oricât de obosit ar fi el, bietul. De când avem dinți, îi tot spălăm, cum să nu se formeze toate circuitele neuronale, toate legăturile celulelor nervoase din creier, toate căile sinapselor și tot mecanismul ce duce la înfăptuirea obiceiului de igienă bucală???

Ok, până aici e totul clar. Dar ce ne facem cu musai listul?

Faci un blog, da? Îți propui ca în fiecare sâmbătă să scrii un articol. Uneori e foarte ușor, uneori te trezești cu ideea, sau plouă idei peste tine, alteori, te tot speli pe dinți și scârțâi cu nerv din ei, că nimic, nici un pui de idee, nici un rest de poveste sau măcar o coadă de subiect nu îți trece prin micul balon striat și parcă prea relaxat, numit creier. Ok, îți vezi de ziua deja enervant de goală, cu toate că, să nu mă înțelegi greșit, ai ce face, nu te plictisești, dar te gândești că se duce naibii tot pattern-ul pe care vrei să-l formezi, că na, n-ai idee nu scrii. Canci.

Apoi, vine, ea. Ca un tăvălug, mătură totul în cale, trântește ușa de perete, intră, te face să scapi mixerul stropind bucătăria cu maioneză, îți lași toate musaiurile baltă și deschizi împărăția sa laptopul, și blogul și pagina albă și scrii. Adică, ai impresia că scrii dar defapt o lași pe ea, nevrotica bastardă a minții tale să se producă, și ea, isterică de fel, face un dans din ăla tribal, neînțeles cu incantații la ploaie și la toate puterile divine, și țopăie bezmetică pe tărâmul speranțelor tale până calcă ca o proastă într-o așchie și urlă huruind ca un monstru preistoric ce-și cară sunetul prin istorie: băga-mi-aș!!!! ce naiba să scriu????

Noroc cu piticul, ală bosumflat mereu de somn și de necaz cu forțele malefice ale patului, ăla, uneori mahmur. Noroc cu el, că vine fornăind pe nas niște cuvinte mormăite: stai mă blândă ce te ucizi în halul ăsta? Scrie acolo tot ce simți, că doar nu e Pulitzer pe capul tău! și după aia treci de șterge maioneza din bucătărie, și vezi și cu tocana aia ce faci!

Și uite așa m-a pălit înțelepciunea scrisului: cum adică ce scriu când nu știu ce să scriu? Păi asta scriu, simplu! Uite na, azi nu știu ce să scriu, dar cum un obicei se formează în timp, nu mă mulțumesc cu maioneza și tot deschid laptopul:))) așa ca să te sâcâi pe tine măcar dacă nu pe neica Pulitzer:)))

Tu ce scrii când nu știi ce să scrii?

Scrie batăr un comentariu aici, gen: îți recomand cu deosebită căldură și bunăvoință să lași scrisul și să te rezumi mai bine pe maioneză, sau calea mai sănătoasă: tofu, să continui să te speli pe dinți și poate într-o viață viitoare să scrii și tu ceva, o rețetă de tocană cu bucăți de soia sau ceva vegan, if you like!  semnat, Spanac Dorela, critic literar și guru veganotaoist de miercuri…

13418692_10209949329829483_4090350459697143790_n

 

Lasă un răspuns

