Primul minut de lumină

E atâta liniște că îmi pot auzi gândurile… și frigiderul ce-mi răcește berea și o muscă enervantă. M-am trezit cu gânduri mirate, cu întrebări atârnate de gât, cu scame de vis în păr, cu față zbârcită și zâmbet senin, cu poftă de … vin:) roșu sec, mai sec ca mine dar nu chiar atât de sec ca o promisiune de campanie electorală. Și m-am gândit la toate diminețile de când mă știu, multe dimineți, ciudate, unele vii altele mai moarte așa, rămase întinse în așternuturile boțite de somn. Dimineți, în care aerul e curat, proaspăt, lumina e simplă și caldă, dimineți cu nori apocaliptici, cu ploi sau vijelii de gânduri amețite. Dimineți cu greață, cu frig, cu ceață. Dimineți cu speranță, cu durere sau dor, cu mici raze de lună rămase agățate de-un nor.

Dar ce unește toate diminețile mele într-un buchet, e optimismul! Nu m-am trezit nici măcar o dată cu gândul că azi va fi mai rău decât ieri, nu. Când ziua e încă în fașa nopții, când lumina e încă pură și nediluată de umbre stinghere, când aerul iute se scurge din stele, eu sunt optimistă, gândul meu promite, visurile mele sunt vii. Apoi, că ziua mă mai bate pe umăr cu grimase și taine scuipate-ntre dinți, asta e altceva, dar dimineața e pură, e inocentă ca un abur dintr-un ibric uitat pe marginea focului.

Și mă bucur de minutul prim de optimism și speranță, de clipa aceea unică în care buimac de somn, cu visele încă leneșe în tine, cu ochii închiși într-o lume nocturnă, îți șoptești: va fi bine!

Va fi bine! nu uita!

Cel mai important minut în care să-ți amintești scopul, visurile, țelul, e minutul de după ce te trezești. Atunci trebuie să revezi tot ceea ce ți-ai promis, ție, persoanei tale, sufletului tău. În acel unic minut trebuie să-ți îmbrățișezi sufletul, să-i spui : va fi bine! și să nu uiți să-i dai o gură de cafea din amestecul gândurilor tale. Pentru că liniștea vine doar atunci când în tine toate zgomotele se reduc la un zâmbet de bună dimineață!

Tot ce am scris în atâtea cuvinte se reduce defapt la : auzi, știi ce? ia nu te mai trezi cu fața la cearșaf că nici cearșaful nu te suportă așa! Dar ce poetic am scris toate astea, nu?

Ok, sfatul e fain, sincer, timpul tău e prețios, nu are rost să te mai plictisesc și oricum… cred că și berea mea s-a răcit, așa că: Have fun și nu uita să fii vesel și optimist!!!

 

 

 

O părere la “Primul minut de lumină

Lasă un răspuns

