BLUE…

Am început săptămâna cu un concert Renaissance. Luni, i-am văzut și ascultat pentru a doua oară live. Îmi aduc aminte de o noapte, acum mai mulți ani, când înghesuiți într-o dubă, cu multă poftă de viață și bună dispoziție ne îndreptam spre o cabană… un foc mare ne aduna laolaltă și Riders on the storm al lui Morrison ne ungea sufletele cu picături de infinit. Dimineața, pe când soarele era deja treaz, mai treaz ca noi, și ne atingea cu degete calde, plecam la somn cu un braț de casete. Ascultă asta, o să-ți placă! un braț de casete cu Renaissance. N-am ieșit din cameră ziua aceea, am ascultat de la cap la coadă de nenumărate ori, îi iubeam vocea, poezia și curgerea lină de note armonios așezate în portativul muzicilor prețioase. Atunci, în ziua aceea cu soare cald, muzica lor mi s-a părut atât de veche, ancestrală, undeva închistată în clipa marelui Big Bang, la începuturi, la primele semne de viață, de om, de ființă și suflet, de energie și armonie. Nici măcar nu credeam că trupa asta mai există, că suntem oarecum contemporani. Era atât de mistic totul, atât de puternic agățat în crusta dintre ani, încât aș numi-o mai mult vrajă decât muzică, experiență, meditație, oricum o atingere bizară de armonie și poezie.

Și i-am văzut, și i-am ascultat și mă gândeam tot timpul la EA. Cum își unduia șoldurile cu eleganță, cum mângăierile ei lăsau urme calde, cum gemetele ei erau ca o simfonie de șoapte. Mă gândeam la ea, la ea și la mine, la noi. Mă visam din nou acolo, pășind cu teamă să nu-i ating minunata aripă adormită de truda mângâierilor ei continue. Nici nu puteam să respir, parcă tot aerul trebuia să stea în liniște, neșuierat, neinspirat, neexpirat. Bucăți de aer paralizate în alte bucăți de aer. Iar eu nu îndrăzneam să mușc din timp, din clipă, doar înaintam un pas și încă unul, până ce totul se topea și contopea într-o poezie albastră.

Și mă visam din nou acolo, și îmi imaginam o cameră pătrată, un soi de garaj vopsit în toate culorile, un atelier de creativitate, un loc în care fiecare om e liber. Un vis unde nu există rutină, doar artă, libertate, muzică și EA. Eram toți acolo, ea ne găzduia pe toți.

Unele clipe sunt atât de puternice că te scutură, te întorc pe dos, îți storc toate celule în picături tremurânde și reci, în stropi de acid și parfum de briză, îți deșurubează tot prezentul în piese mici și nesemnificative, îți rearanjează toată ființa într-un puzzle futurist și nedefinit, te schimbă, te rupe în bucăți mici de ieri și azi, apoi te lasă așa… să te descurci

Și cum stăteam eu așa dezasamblată, deșurubată și debusolată, de undeva departe, o voce ancestrală îmbăiată în valuri cristaline anunță:

Următoarea melodie este o piesă despre Ea: SOUNDS OF THE SEA

Și știi cum e când îți tragi două plame de răsună ca o fleașcă? Cam așa mi-am închipuit și eu că-mi trag. Două palme sănătoase menite să mă trezească din visare, să mă readucă în prezent, în lumea care există în jurul meu, în clipa asta vie cu oameni, și chipuri, și voci, și mașini, și orașe, și orar, și rost, și rutină, și servici, și must do, și must see, și tot felul de maști…

Ea, marea, a rămas acolo singură, obosită de mângâieri și sfârșită de doruri înecate prin ea, a rămas acolo unde începe și se termină visul meu.

Concertul s-a terminat, muzica s-a oprit, mi-am deschis ochii, foșnet de scaune și oameni grăbiți, clipa își împacheta ultima filă de poezie necitită, timpul cernea ultimele vise prin sita subțire, orele se foiau nerăbdătoare, uitate în ultimele ciorchine de amintiri, iar eu… eu îmi așezam tacticos bucățile de viață în librăria de cuvinte. Marea e acolo unde începe și se termină albastrul viselor mele… iar eu? eu sunt aici!

ps: între timp m-am reasamblat, cu greu, dar sunt întreagă, îmi cam scârțâie șuruburile dar le mai ung cu câte un strop de Shiraz 🙂

 

 

sursa photo: zzig

 

Lasă un răspuns

