Stoluri…

Insula e scăldată în soare și toate vietățile își fac de cap prin ea. E un fenomen plăcut, chiar terapeutic aș spune, un fenomen de renaștere în bucurie, de culoare și viață, de tinerețe și freamăt. Asta până încep să mă enervez că îmi bâzâie ceva în cap… și mie îmi bâzâie des câte ceva în cap, cred că din cauză că acel ceva bâzâitor are loc să bâzâie și să danseze bazuga. Mult loc.

Dar nu asta am vrut să-ți spun. Am vrut să-ți spun o poveste despre o pasăre neagră cu ciocul portocaliu, o pasăre cu chef de ceartă și o viață foarte agitată, cu activități păsăricești și iubiri avicole cu sfârșit tragic, cu realizări și dezamăgiri ciripitoare și zgomotoase, cu zboruri line și nu prea… oricum, o poveste cu pene de tăciune și cioc portocaliu. Black bird story…

Bird watching… un fenomen pe care nu l-am întâlnit până ce nu am poposit pe insulă. Un fenomen de care cu siguranță râdeam zgomotos dacă îndrăzneai să-mi povestești. Auzi, diseară te invit la un bird watching, ce zici? Îți iau și-o ciucalată și doo cole! rețeta perfectă de agățat 🙂 Common, are you crazy? Bird watching? Serios? Adică, n-am eu destule stoluri în cap, mă duci să le văd live?

Dar aici pe insulă, chiar e o activitate frecventată de insulari. Adică, dacă vrei să mergi să privești păsările în habitatul lor natural poți să o faci în locuri special amenajate. Au și indicatoare: aici e pista de bird watching, adică nu te duci așa alandala unde te taie capul! Păi se poate?! Puțină decență că doar și păsările au intimitatea lor, nu te duci tu să te uiți la guguștiuci așa cum ți se năzare, taman la ele în dormitor! Te duci în zona de bird watching. Ei da, acolo în miezul decenței păsăricești, în locuri de reprezentață și etalări de penaj autorizat.

Și am râs un an jumate de păsăriceala asta englezească, până ce am ajuns, în mare parte datorită soțului meu mai sensibil la păsărici 🙂 să stau ca o moimă mută și să admir jocul stolurilor din curtea mea. Adică treaba e serioasă, sunt raioane întregi de alimente și chestii pentru păsări în supermarketuri, am trei ustensile de hrănit păsările în curte și un buget alocat meniului lor zilnic. Sunt drăgălașe, sunt diferite, unele vin în gașcă, altele sunt mai singurtice. Porumbeii sunt obezi. Adică eu așa porumbei nu am văzut, aș putea hrăni toată familia cu un singur exemplar. Sunt haioși și cred că au și ei probleme ca și noi, adică mă uit la câte un grăsun cum încearcă să ajungă la mâncare dar se îndoaie craca cu el de zici ca-i un elefant pe o pânză de păianjen. Porumbeii obeji, de regulă mănâncă firimiturile ce cad de la păsările fit. Nu, nu mănâncă iarbă și nici nu beau lapte de avocado muls la prima oră înainte de răsărit. Cred că ei sunt poeții stolului, pentru că au o vrăjeală de tip poezie, cu seriozitate și profunzime, spre deosebire de mierle care sunt cam ușuratice și nu cred că au citit poeme la viața lor. Ele sunt sprintene, sar și țopăie zburlindu-se în fața a câte unui mascul cuminte. Și au și cioc portocaliu.

În concluzie, toți avem păsărici, unii au stoluri, dar când începi să le înțelegi înseamnă că: ori ai o viață mult prea liniștită, ori ești un viitor pacient în „Zbor deasupra unui cuib de cuci”… ori ești muci.

Acuma că ți-am spus povestea păsărilor din viața mea parcă nici nu mai am așa stol viguros, deja aproape că par normală, cu o viață normală, cu postări normale, nu?

Trebuie să mă opresc, pentru că dacă devin prea normală o să te plictisești de mine, de scrierile mele și de blogul ăsta terapeutic și nu prea:)

Mă duc să le pun apă la cioc și să-mi bag dopurile în urechi că țiuie, doamne ce mai țiuie!

baHVbDu

 

 

 

 

Lasă un răspuns

