THINK PINK

Insula mi-a furat serile…

Am trecut prin mai toate stările. Nervi, regrete, remușcări, tristețe, iar nervi, ciudă, ură, resemnare, plictis etc. Un an și cinci luni de când mi-am feștit chipul și mai ales camera aceea ascunsă din sufletul meu, cu toate culorile aferente acelor resentimente căcănii. A ieșit o mare varză! Un tablou mâzgălit cu linii strâmbe, cu colțuri lăsate în jos, cu grimase de moime bete, cu râme amețite și obosite, cu chipuri hidoase cu cearcăne și riduri crăcănate. Pentru că eu îmi iubeam serile, liniștea lor așa cum înaintau spre adâncul nopții, pașii lunateci de pisică solitară uitată undeva pe strada pustie. Îmi șopteam îngrozită ” ce mă fac? renunț la scris? eu numai seara am inspirație” scriam până noaptea târziu, doar luna se maimuțărea din când în când la mine, ironic, batjocoritor: ”ce faci fată n-ai somn? du-te și te culcă, e târziu, la ce naiba tot scrii baliverne că nimeni nu te citește?” dar nu mă supăram, oricum scriu pentru mine, pentru că altfel nu mă înțeleg!

Joan Didion spunea: ”Nu știu la ce mă gândesc până nu-mi aștern gândurile pe hârtie” Frumos, nu?

Dar insula mi-a furat serile, pentru că lucrez noaptea și pentru că seara mea e nasoală, mă pregătesc să merg la lucru și e total neinspirativ acest exercițiu, crede-mă!

Puteam să renunț la scris, puteam să mă trezec că dau din brațe imitând un înot sincron în lipsa apei, puteam să nu mă mai înțeleg în vecii vecilor, mare pierdere, încă o neînțeleasă în lumea asta de neînțeleși. Puteam să mă apuc de croșetat cipcă de parcă nu e destulă cipcă în lume, sau puteam să învăț să cos un goblen, se și potrivea cu insula, veioză am (common, ați văzut british house fără veioză?), aș putea să beau ceai în loc de vin și să cos la goblen până îmi ies fulgii! Până la urmă aș putea să fac orice! Doar că eu sunt o vărsătoare foarte încăpățânată, o zodie foarte nebună, un fel de lady dar mă lași? Și continui să o țin pe a mea. Dau din tastatură ca Chopin din clapele pianului (doar că mie îmi ies șiruri nesfârșite de dume fără sens și nici o simfonie). Dar nu-mi pasă, pentru că-mi place. Procesul, nu neapărat finalitatea. E ca un preludiu nesfârșit fără orgasm, sau anyway, orgasme diminuate simțitor de efectul prelungit spre infinitatea intensă a preludiului. (Uau, cu câtă lejeritate pot abera!)

Îmi place călătoria, sentimentul că mă duc, nu neapărat pentru a ajunge, doar pentru a simți că mă îndrept spre… ceva, undeva, cândva.

Așa că, nu am renunțat la scris, mi-am făcut un birou mic în care mă izolez taman în miezul zilei. Când tu poate îți mănânci prânzul, eu ronțăi foaia albă ca un șoricel pierdut în bibliotecă la secțiunea mistere (cred că sunt cele mai savuroase pentru șoricei, dar nu mă întreba de ce) și fac asta zilnic, pentru că am ajuns la concluzia că indiferent ce te pasionează, scris, desen, muzică, film, trebuie să exersezi zilnic! Creativitatea asta e o mare curvă, stă, stă, așteaptă, dar dacă o ignori te lasă baltă. Merge la altul, fără remușcări și fără sentimente, rece și rea. Dar dacă o iubești câte puțin în fiecare zi te poate face fericit! E simplu!

Ai un vis? Bagă-l zilnic în seamă. Ai o idee? Gâdil-o zilnic sub bărbie. Nu le ignora, nu te îmbrăca în scuze, nu pot, nu am, nu! Singurul motiv e că nu vrei, pentru că poți și ai, crede-mă!

Insula mi-a furat serile dar mi-a oferit multe altele în schimb. Mi-a oferit liniște să pot gândi, mi-a oferit pace să mă pot desfășura. De ce să o urăsc? nu o urăsc, e o insulă ce m-a adoptat pentru o perioadă, nu pot decât să-i mulțumesc pentru asta și să mă bucur de călătorie. Bucură-te cu mine, în fiecare zi, pentru că doar tu și sufletul tău veți merge alături indiferent de drum, de obstacole și realizări! Drumul ți-l faci, așa că îndrăznește, primul pas, un pas pe zi, iar într-o zi îți vei întoarce privirea și vei exclama: Mamă, ce departe sunt!

ps: dacă talentul tău e să croșetezi cipcă, fă-o! am glumit, mereu se găsește loc pentru încă o cipcă în lume, trust me 🙂

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

