Aproape Crăciun…

Crăciunul are o aromă aparte. Miroase a scorțișoară, star anis, nucșoară proaspăt răzălită, cuișoare, un strop de orange și câteva lacrimi stoarse dintr-o limetă. Apoi, aromele se unesc și formează un cor al dorului nerostit. Aici pe insulă e toamnă încă, dar în imaginația mea sunt zăpezi nepășite, o iarna virgină, straturi de alb nebrăzdate de vină…

Of course, o iau pe ulei! Că lumea e happy și totul e cosy, că vremea-i așa și așa, dar cui îi pasă? în cuptor am o tartă cu melasă 🙂

Serios? am ajuns să vorbesc în versuri? asta e de rău sau de bine?

Uneori scriu, alteori doar dau curs unor gânduri ce nu au nici un mesaj, nici o concluzie, nu trezesc întrebări esențiale, nici mistere universale, sunt o voce, sau o stare. Am atâtea de făcut, vreau atâtea să îți spun, dar în final… Ce e Crăciunul?

Pentru mine, sunteți  voi, cei cu care râd cel mai des. Pentru mine sunteți voi, cei alături de care pot să plâng cu lacrimi de limetă fără să pară nimic teatral… ok, excepție rimelul scurs în dâre noroioase pe tenul meu cristalin:)

Pentru mine, Crăciunul e iubire, împărtășită, oferită, atunci când treci peste etnie, funcție, rol, stare, și devii un mic omuleț, un gingerbread, simplu, sincer, superb!

Crăciunul e atunci când stai în stația de autobus și aștepți cursa, ai un hanorac bleumarin, cu glugă, și o privire pierdută undeva… la capătul țigării cu foc cald de scrum mocnit… în jur doar plouă, nici un fulg!

Din neunde și din necând, o femeie se apropie de tine, miroase a mere coapte și a parfum scump, îți zâmbește, tu nu-i zâmbești că ți-e frig, și țigara are gust de tămâie.

  • MERRY CHRISTMAS!!!

Îți întinde mâna cu o bomboană învelită în staniol auriu…

Tragi aer în piept și fum din țigară… ThanK you! dar o umbră de gând te-mpresoară… de ce tocmai eu, din zece persoane, primesc o bomboană?

E o întâmplare adevărată, al unui coleg de-al meu! primul lui gând: oare, arăt ca un homeless?

Nu, cu siguranță nu! Doar că nu suntem obișnuiți cu bunătatea, cu darul, cu fenomenul de a accepta, de a spune mulțumesc și de a ne bucura simplu, fără întrebări adiționale.

Merry Christmas… ia un dulce, pentru ca la întrebarea mea: ce e Crăciunul? eu, am un singur răspuns: simplitatea iubirii în orice formă ar fi ea!

Eu gătesc cu drag pentru cei ce se așează la masa mea, pentru ea e a oferi un dulce acelora care sunt singuri, pentru tine e să îi spui mamei: mulțumesc pentru masa, te iubesc! pentru el e să își ia în brațe copilul, pentru noi toți e o sărbătoare!

SĂ O FACEȚI FRUMOASĂ:)

Lasă un răspuns

