Dimineți…

Ea nu era o femeie ca toate celelalte femei. O priveam cum stă rezemată de stâlpul de lemn sculptat. Cu picioarele goale se juca cu nisipul ce încă nu apuca să se înfierbânte de la razele soarelui. Citea o carte mică, ochelarii cu ramă neagră îi dădeau mai degrabă un aer vesel decât serios. Părul roșu cu șuvițe încovoiate ca și cozile de purceluși mă făceau să îmi privesc degetele, să le mișc ca și cum aș vrea să mușc cu ele. Da, aș fi vrut să mușc cu ele o parte din existența roșcatei ce mă intriga. Era cinci dimineața, soarele abia răsărise pe plaja pustie, marea era liniștită, cea mai liniștită dintre noi. O doream, așa cum îți dorești să păstrezi visul nopții undeva în raza ascunsă de soare din spatele ochiului tău stâng.

Unele dimineți au soarele lor, uneori chiar dacă bate vântul și e frig. Unele dimineți îți aduc marea la picioare, nisipul încă umed, pescărușii adormiți și mirosul de alge proaspete aduse din larg. Și începi să visezi, tocmai te-ai trezit, tocmai începi să visezi. Noaptea rămâne în urma ta ca o umbră de care te dezbraci, o lași să alunece încet pe parchetul rece, îți faci cafeaua, îți pui o muzică și te trezești. Te trezești visând…

M-am apropiat de ea, înspăimântat că aș putea să sparg în mii de cioburi mici tabloul acela de frumusețe împietrită, dimineața pe plaja pustie. M-a observat, și-a ridicat privirea verde din carte, a zâmbit, sau poate doar eu mi-am închipui că a zâmbit, a închis cartea, cea mai mică carte pe care am văzut-o vreodată, și-a străns genunchii sub ea…

Unele dimineți nu au nevoie de nimic doar de o pagină albă, de căști în urechi, de cafea prăjită pe pietre încinse, de o cămașă lungă, de vânt cald ascuns printre șuvițe neastâmpărate…

  • Vino, stai lângă mine…

ascultă asta și mai citește o dată:)

 

 

 

Lasă un răspuns

