Jurnal de insulă

Pe insulă plouă mărunt. În mine plouă și mai mărunt. Trist. Zilele seamănă cu niște moșnegi îndoiți de spate, ce-și cară nenorocirile ca pe niște agoniseli de-o viață. Lumea urlă, țipă, plânge, se revoltă. Unii tac, alții speră, mulți huiduie. Europa e prea bătrână…

Ni se bagă pe gât un refugiat pe care suntem obligați să-l găzduim: FRICA!
Mi-e frică de viitor, de prezent, de oameni… mi-e frică de știri, de tonul de apel al telefonului, de călătorii, de o banală vizită la mall, mi-e frică de ploi că s-ar putea surpa acoperișul peste mine, mi-e frică de spitale și de boli, mi-e frică de un sistem putred ce colcăie de viermi, mi-e frică de întrebări, de tăceri, mi-e frică de e-urile din alimente, de pui îndopați cu antibiotice, mi-e frică de încălzirea globală, de…
de ce nu mi-e frică?
Și trăiesc cu frica asta, zâmbesc, scriu, citesc, îmi cresc copiii, gătesc, merg la servici. Ne-am obișnuit cu frica, eternul refugiat pe care ei ne obligă să ni-l găzduim în suflete. Lumea se prăbușește încet.
Citeam despre atacurile teroriste din Paris în timp ce o priveam pe șefa mea, însărcinată, râzând. Era o fericire, o lumină pe chipul ei, în acel moment mi s-a părut cea mai frumoasă femeie. Râdea. Pentru ea lumea se rezuma la acel gomoloi mic ce se dezvoltă în pântecul ei, nimic altceva. I-am spus în gând unicului meu refugiat, frica:

– Uite, vezi? există speranță, și zâmbet, se nasc oameni noi, puri, vii.
Dar frica și-a suflat mucii în batista speranțelor mele și pe un ton ironic mi-a scuipat printre dinți:
– Asta e lumea în care voi vreți să vă creșteți copiii?

Pe insulă plouă mărunt și sunt tristă…

Paris,

4 păreri la “Jurnal de insulă

Lasă un răspuns

